Skip to content

Facebook – gode jokes om Facebook – skide

by admin on juli 7th, 2010

Facebook jokes er en helt ny genre

Facebook er med i alt. Også når det kommer til gode grinebidere på nettet. Derfor er det også muligt at tilmelde sig alle mulige jokegrupper på fjæset. Som medlem har man de fleste steder hele tiden mulighed for at følge med og se de bedste historier.

Men rundt omkring på nettet findes der også rigtig gode Facebook jokes, som er værd at have med i systemet her. Fx findes der vitser om, hvordan du kan se, at du er afhængig af fjæset – eller i hvert fald bruger det lige lovligt meget. Fx kan du regne med, at du bruger det lidt for meget, hvis du mener, at dit ægteskab først gælder, når det er nævnt i din status på Facebook. Et andet tegn kan være, at du leder efter sider, der kan fortælle, om du er afhængig.

I øvrigt er Facebook et fremragende sted at annoncere for alt mellem himmel og jord. Det er på mange måder bedre end de annoncer, man kender fra mange andre netværk. Fx kan man målrette sine annoncer meget præcist rent geografisk og i forhold til en masse facts om brugerne på siden. Fx kan man vælge, at annoncerne kun skal vises til kvinder mellem 30 og 60. Det kunne jo være en god idé, hvis man har på fornemmelsen, at andre målgrupper ikke interesserer sig for produktet. Men noget af det smarteste er, at man kan målrette annoncerne efter folks interesser. Når man har valgt nogle parametre, kan Facebook vise, hvor mange personer man sådan ca. når ud til. Det kan være en god idé at målrette det til en relativt snæver gruppe for ligesom at ramme helt rigtigt. I øvrigt er det således, at klikfrekvensen (det antal gange der klikkes i forhold til hvor mange gange reklamen vises) er meget, meget lav på Facebook. Vi kender det jo godt selv: Man er ikke logget ind for at sidde og klikke på reklamerne. Men måske kan det i nogle henseender være en fordel. For man kan vælge kun at betale efter antallet af klik, og så har vi altså to fordele: Det bliver billigt, og selv om folk ikke klikker, har de jo set ens virksomhedsnavn – ja, man kan jo have et eller andet budskab i annoncen, som så bliver vist til rigtig mange mennesker. Ikke så ringe endda.

Klikprisen på Facebook varierer meget, alt efter hvad du reklamerer for. Men lige nu (og jeg skriver “lige nu”, fordi prisen sikkert kan ændre sig i opadgående retning) kan man godt ramme en pris på omkring 1 krone per klik. Det er billigt nok.

Facebooks historie

Historien bag Facebook er meget spændende. Det hele starter i 2004 på Harvard University, hvor Mark Zuckerberg oprettede siden. I begyndelsen var det kun for collegestuderende, altså kunne det kun bruges af folk, som havde e-mail på Harvard. Men det endte altså som verdenskendt medie, som alle kan bruge helt gratis.

Hvad er Facebook værd?

Nogle mener, at siden i dag har en værdi på omkring 50 milliarder kroner.

From → sjovt

Comments are closed.